GINNUNGAGAP OPTIKOU JANY ORLOVÉ

[singlepic id=1242 w=150 h=150 float=left]Ginnungagap: FELACE ABSOLUTNA
Neškolené ucho bolí, střízlivý krk pálí. Tak proč polykat? Protože počáteční bolest se přelívá v potěšení a rafinovanou hudební rozkoš. Ginnungagap. Ostří, syroví, drsní a intelektuální. Sakra! Musí se o tom přemýšlet, nejen konzumovat. Místy je dokonce textu i rozumět. Příbalový leták rozhodně není obžerstvím, nýbrž nutným bedekrem.
Zcela zásadní je (a to nejen u GGP) rozdílná percepce posluchačova při vystoupení naživo a ex post ze záznamu. Ano, živé vystoupení je lepší. Kapela reaguje na atmosféru v publiku, na genius loci hospody. Všeho toho jsme ovšem coby pasivní posluchači (sedíme doma, možná ani nepijeme, extaticky neposkakujeme) žel ušetřeni.

[singlepic id=1279 w=614 h= float=]
[singlepic id=1314 w=614 h= float=]
Žel. Některé texty jsou tak dobré, že mám chuť se rozplynout ve vlastních vaginálních šťávách. (Žel, bez bedekru jen odvar.) Tleskám Yvesu Stefaniosovi za Gramofón. Tleskám Petru Coufalovi za Poluci. A nakonec Květovločkám, které jsou mimořádně dobře nahrány. Kéž by jejich příkladu následovalo více skladeb. Jasně, Květovločky jsou popík. Vyzdvihnout si zaslouží ještě skvěle odimprovizovaný Hommage au roi s německými vsuvkami Wo, mein Schatz? Wo?… Ano, a krásný booklet. To běhání stálo za to. „Jenom tak můžem zachránit oheň ohňů ohněm v ohni.“

Jana Orlová

[singlepic id=1259 w=614 h= float=]

GINNUNGAGAP
JSEM ŽIVOTU DĚVKOU
EARS&WIND RECORDS 2013

Comments are closed.